Felkod p2015

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Emilmolin

Ny medlem
Hej de är så att jag har fått felkoden "P2015" vilket ska vara sensorn till spjällhuset, jag har gjort lite research på problemet och har hittat en lösning som kallas "repair bracket" den ska höjja upp armen från att ligga i bottenläge till ett högre läge för att spjäll motorn ska orka driva den.

Men nu till min fråga spjäll motorn/sensor om den redan är väck hjälps det då med "repair bracket"?
Tänkte om den hamnar i ett allround läge eller måste spjäll motorn fungera för att det ska fungera?

Bilen är en Audi a4 2.0 tdi 170hk

Länk till en "repair bracket" => https://www.google.se/search?q=repa...gB#imgrc=BledisbnV58LpM&imgdii=g-irxLoEgJETuM

Tacksam för svar mvh en förvirrad kille
 
U

Ubbe

Gäst
Hej har fått samma fel och det visade sig vara att armen (som öppnar och stänger) hoppar ur sin kulled pga förslitningar i plasten. Försöker nu febrilt hitta en ny arm för verkstaden ville ha 14000kr för att byta den.
 

Tpulse

Ny medlem
Hej har fått samma fel och det visade sig vara att armen (som öppnar och stänger) hoppar ur sin kulled pga förslitningar i plasten. Försöker nu febrilt hitta en ny arm för verkstaden ville ha 14000kr för att byta den.
Hej, har samma problem: löste du problemet?
har själv lossat på allt ändra till insugsröret (plast), rengjort alla mynningar och rörliga delar på gasreglage(spjäll), motorn som rör insugsspjällen , monterat även p2015 fix bracket, fixat armet att hoppa ur läge med en buntband. Nollställt felkoden me ändå så kommer felkoden upp: "P201500 : Givare unsugsrörspjällsläge/luftströmstyrning= orimlig signal"
 

Shubit

Ny medlem
Hej, har samma problem: löste du problemet?
har själv lossat på allt ändra till insugsröret (plast), rengjort alla mynningar och rörliga delar på gasreglage(spjäll), motorn som rör insugsspjällen , monterat även p2015 fix bracket, fixat armet att hoppa ur läge med en buntband. Nollställt felkoden me ändå så kommer felkoden upp: "P201500 : Givare unsugsrörspjällsläge/luftströmstyrning= orimlig signal"
Tja, lyckades du lösa problemet på något sätt?
Jag har nämligen rengjort allt och monterat ett "fix bracket" utan att motorsymbolen försvinner. Får bara samma felkod P201500 så fort man startar om bilen. Börjar bli lite less och ha slut på ideer..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp