A4 2,0t -05

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Nusse

Ny medlem
Hej!
Jag har en A4 2,0T -05 (200hk)
Som jag tycker är lite slö för att vara 200hk
Har fått tips om att det kan vara laddtrycksgivaren!? Kam man testa den på något vis och se om den är kass, eller har ni några andra lösningar? Det som händer är att den går slött mam känner inte när turbon går in utan den går lika slött hela tiden.....:(
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hur det ser ut på din bil vet jag inte, men när jag hade samma problem på min gamla S6:a så visade det sig att membranet i avlastningsventilen hade spruckit. Det går i så fall att kolla genom att plocka bort den och suga eller blåsa med munnen i anslutningarna. Det ska vara stopp åt ena hållet och gå att blåsa igenom åt andra hållet.

Den ser ut så här: https://www.scstyling.com/bilmodell...isb1v08592QE1E5I0vD80IkHIiMVJeyRoCoF0QAvD_BwE

/ Hälsningar Claes
 

Nusse

Ny medlem
Tack!
Tog loss westegaten och den såg inte vacker ut, beställde en ny nu....gummit var som damm bara vittrade sönder så fort jag tog i det....ska bli spännande att märka skillnaden ?
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hoppas att du har hittat felet! Glömde nämna att jag köpte min ventil hos återförsäljaren för Saabs reservdelar, fick tipset att det är samma ventil på 9-3 och 9-5 och betydligt billigare än hos VAG. Lite sent nu, men kan vara bra att veta... / Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp