+ Svara på ämne
Resultat 1 till 5 av 5
    Oregistr9erade
    Guest

Audi a6 -19 c8

Hej. Är det fler Audi ägare som har problem med sina nya Audi?. Kan inte använda adaptiva farthållare vid låga hastigheter flera felmeddelande kontakta verkstad.. ( felsökt styrbox beställt dem vet inte när den kommer den är restad) sen har jag fått fel på parkeringbromsen kontakta verkstaden(försvann efter omstart) 2 gånger har man inte kunnat öppna förardörren .Måste öppna bakdörren och öppna inifrån.

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2019
    Hej
    Kör min första Audi, A6 Avant 45 TDI 2019.
    Har också haft en del störningar, dieselvärmare har inte gått att starta flera gånger, tvättar jag och det fryser ute så varnar den för parkeringsbromsfel, adaptiva farthållaren inte funkat (kan berott på smutsiga "sensorer") Den drar oerhört med spolarvätska eftersom den dels spolar sensorer i fronten när den vill och sedan att den alltid spolar vindrutan i en hel cykel oavsett hur lite man trycker på spaken. Om den spolar sensorerna när bilen är nytvättad kommer jag bli tokig. I övrigt en kanonbil, dock lite törstig.

Oregistrerade
    Guest

motorlampa

Hej,

Har kört 300mil i A6 Avant 45 TDI.
    Har "endast" haft problem med att motorlampan tändes pga en felaktig tempgivare i insuget.
    Lampan släcktes i väntan på byte och har inte tänds igen. Bilen hackar några sekunder när den är kall, kan bero på detta.

Övrigt trevlig bil, håller med att den dricker otroligt med spolarvätska. Tycker inte den är törstig på bränsle, ligger under 0,6 lansväg (enl. bilen).
    Vilket jag tycker är OK för en bil på två ton med 3 liter motor.

Enda jag är missnöjd med är responsen, det tar ju typ 2 sekunder från att man trycker på gasen tills man känner någon form av acceleration.
    Känns även lite åt andra hållet, tvärsläpper man gasen känns det som den ligger kvar en liiiten stund, mest otrevligt om man "buskör" och åker på lite sladd.
    Blev tyvärr tiptroniclåda i denna vilket också adderar på seghet. Hade s-tronic i förra och det är stor skillnad.

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2019
    Närmar mig 600 mil på min. Gällande bränslet jag gnällde om så står min färddator också på runt 0,6 MEN när jag räknar ut det vid pumpen så är det från 0,73 - 0,8 som den dragit. Tycker responsen är ganska bra men jag jämför med en BMW 520d och då är denna rätt rapp, inte minst i lite högre fart. Min har någon form av frihjul, släpper man gasen slår varvräknaren ner på tomgång direkt och den rullar "i all evighet". Pinsamt som bilnörd men jag vet inte vilken växellåda jag har, har paddlar på ratten, innebär det S-tronic ?

Oregistrerade
    Guest
    Beställde du en med 45 motorn i den första batchen som Sverige fick tilldelat tror jag du också har tiptronic lådan, de gick inte att välja något annat. Modeller med 2 liters motorn verkar dock ha fått s-tronic lådan

Jag provade en kollegas bil i dag med samma motor och låda som jag har och den kändes piggare. Får en tempgivare i insuget utbytt idag, hoppas det kan vara en orsak.

Nu väntar jag bara på att det ska komma någon som trimfirma som knäcker koden och kan erbjuda chip

Behörigheter för att posta

• Du får posta nya ämnen
  • Du får posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •