+ Svara på ämne
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17
    Audi ägare
    Guest

1600mil körda

rullat 1600mil nu och tycker den går rätt okej men håller med alla om brister.

det som stör mig mest är spolaren på frontsensorn, dricker otroligt mycket och klarar mig inte en vecka utan att fylla på.... och då använder jag inte spolaren för vindrutan alls.

sedan är tomgången helt kass, +7 grader ute men ändå står den och skakar som en traktor och går mellan 800-1000 varv på mätaren.

varnar ofta på säkerhetssystemen och kopplar ur dessa trots nytvättad sensor.

som det är nu skulle jag inte rekommendera att köpa bilen och hoppas det kommer mjukvarufix till några av problemen snart.

Oregistrerade
    Guest

Wireless CarPlay

Någon som fått wireless CarPlay att fungera?

Jag blir djupt besviken om det är begränsningar i hårdvaran. Verkar ju som det funkar i USA iallafall.

https://m.youtube.com/watch?v=ZpN8a2bWlho

Oregistrerade
    Guest

Ny mjukvara fixar en del problem

Klagade också på den absurda mängden spolarvätska och verkstaden la in ny mjukvara. Det verkar dra ner förbrukningen en del, samt att adaptiva farthållaren fungerar lite bättre, mer responsiv. Dock fortfarande svajig filhållare.

Oregistrerade
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av Oregistrerade Visa inlägg
    Klagade också på den absurda mängden spolarvätska och verkstaden la in ny mjukvara. Det verkar dra ner förbrukningen en del, samt att adaptiva farthållaren fungerar lite bättre, mer responsiv. Dock fortfarande svajig filhållare.
    Det låter bra! Menar du med mer responsiv att den reagerar bättre när man gasar ?

Som det är nu är både låda och gasrespons katastrof. Man blir ifrånkörd av alla andra då Audin ska stå och fundera en sekund efter att man trampat på gasen. Och ligger jag i jämn fart och vill öka lite växlar först lådan ner vilket få bilen att stanna upp, sen kommer gasen.

Tyvärr den sämsta motor/växellåda jag haft, går det inte att fixa kommer jag byta bil långt innan det var tänkt

Oregistrerade
    Guest
    Det låter bra! Menar du med mer responsiv att den reagerar bättre när man gasar ?

Som det är nu är både låda och gasrespons katastrof. Man blir ifrånkörd av alla andra då Audin ska stå och fundera en sekund efter att man trampat på gasen. Och ligger jag i jämn fart och vill öka lite växlar först lådan ner vilket få bilen att stanna upp, sen kommer gasen.

Tyvärr den sämsta motor/växellåda jag haft, går det inte att fixa kommer jag byta bil långt innan det var tänkt
    Njae snarare att det känns som om den blir lite könsligare om tex en bil framför gör en kraftig inbromsning, så reagerar ACCn lite fortare, om än marginellt. Hade gärna sett en lite snabbare reglerloop.

Vad gäller den extremt långsamma gasresponsen så beukar jag själv lägga i sportläge och gasa på. Funkar bättre om än inte helt bra. Men jag är ganska van hade förra generationen också, men den var lika seg den.

Det som jag är mest nöjd över med hela bilen, är HD-Matrix lysena. De är helt magiska vintertid. Alltid helljus i mörker och mycket bra avbländning dör mötande och framförvarande.

Testade en Mercedes E innan och det är kanske en bättre bil, men begreppet gubbsläde gör sig verkligen påmint med den bilen. Det som talar för A6 är det estetiska och att den är latest och greatest :-)

Oregistrerade
    Guest
    Njae snarare att det känns som om den blir lite könsligare om tex en bil framför gör en kraftig inbromsning, så reagerar ACCn lite fortare, om än marginellt. Hade gärna sett en lite snabbare reglerloop.

Vad gäller den extremt långsamma gasresponsen så beukar jag själv lägga i sportläge och gasa på. Funkar bättre om än inte helt bra. Men jag är ganska van hade förra generationen också, men den var lika seg den.

Det som jag är mest nöjd över med hela bilen, är HD-Matrix lysena. De är helt magiska vintertid. Alltid helljus i mörker och mycket bra avbländning dör mötande och framförvarande.

Testade en Mercedes E innan och det är kanske en bättre bil, men begreppet gubbsläde gör sig verkligen påmint med den bilen. Det som talar för A6 är det estetiska och att den är latest och greatest :-)
    OK, jag har i alla fall bokat tid för att få några uppdateringar, hoppas det kan hjälpa.

För övrigt fick jag hälla i en liter olja igår, efter 750 mil. Noterade att det i instruktionsboken står tydligt att man bara får fylla på olja EN gång. Vad ska man göra sedan, lämna in ?

Oljelocket var fullsmetad med vit oljevatten gegga...men jag har iof senaste månaden nästan bara kört korta sträckor så det kan ju vara kondens som aldrig hunnit dunsta.

Oregistrerade
    Guest
    Hade bilen inne för ett tag sedan bl.a. för att farthållaren inte funkade riktigt och spolarvätske åtgången.
    De hade precis fått mjukvaruuppdatering för spolningen som de laddade in men det slutade med andra problem, farthållaren la av på riktigt.
    Nu ska lasern bytas. Gällande spolningen så tycker jag att även vindrutespolningen är ett problem, om man så bara nuddar spaken så går den en hel spolningscykel. På andra bilar jag haft slutar den spola när jag släpper spaken, är det då väldigt skitigt på vägen kan man få spolarvätskan att räcka grymt mycket längre med att bara dutta på lite på rutan så man ser vettigt.

Olja, min har snart gått 1 500 mil och jag slog på 1 liter (275 sek) i förrgår efter varning. Tror inte jag fyllt på olja sedan mitten på 80 talet på någon bil jag haft, inte vad jag minns i alla fall. Min går nästan bara landsväg och mitt oljelock har också en massa "klägg" på sig, som om det vore vatten i oljan. Enligt verkstaden är det så och inget att hänga upp sig på.

Upplever också att min tvekar, ska man iväg lite snabbt vid en korsning så är det antingen eller, antingen händer "ingenting" eller brakar helvetet löst, svår kört. Sedan gillar jag inte det där med att motorn stänger av sig i tid och otid, framför allt i stan. Körningen blir väldigt ryckig.

Körmässigt i övrigt älskar jag bilen och morrandet från V6:an är magiskt, slår 520 d jag hade innan med hästlängder MEN varken BMW eller Audi (så här långt) imponerar kvalitetsmässigt. Har kört mycket Saab som ofta fick skit för allt möjligt, inte minst kvalitet, av en massa självutnämnda bil "experter" men de här bilarna är inte ett dugg bättre trots att det är mycket dyrare.

Behörigheter för att posta

• Du får posta nya ämnen
  • Du får posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •