Nya Nokian Nordman 7 Audi A4 2014

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Tintin

Ny medlem
Hej, har problemen nya Nokian Nordman 7, dessa är helt nya och sitter på original fälg.
Har obalans i 75 km samt i 100, har varit och balanserat 2 ggr. Det är en noggrann däcks firma, kollade vid balansering och maskinen visade noll vikt skulle adderas.
Detta är vår 1 Audi, är bilarna känsliga för obalans, eller har någon annan liknade erfarenheter med Nordman däck
Har tidigare haft hakka7 dessa var perfekta

Tacksam för svar

T
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag tror knappast att det beror på däcken, snarare fälgarna i så fall. Hade en liknande upplevelse med min S6:a för några år sedan när jag köpte nya vinterdäck. Det var stört omöjligt att få bra balans trots att det gjordes om flera gånger. Till slut bytte jag gummiverkstad till en som vi använde i jobbet och dom kunde fixa det. Fick då förklarat att fälgarna, som inte var orginalfälgar, var svåra att centrera i balanseringsmaskinen, det behövdes ett speciellt verktyg för att spänna fast dom, och efter det så funkade det perfekt.
Om det nu är så i ditt fall är naturligtvis omöjligt att svara på, men åtminstone ett tips om vad som skulle kunna vara orsaken! / Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hoppas att det löser sig för dig. Återkom gärna och tala om för oss hur det går. / Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp