Larm går igång pga. kupefläkt

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Jontelito

Ny medlem
Hej,

När det blir lite kallare ute och min kupefläkt drar på högre effekt så går larmet på bilen, stänger jag av innesensorn så löser ej larmet ut, kan jag kalibrera sensorn för att inte vara så känslig emot kupefläkten? Isåfall hur gör jag? (jag har obd11).





Mvh
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag hade samma problem på min A3-07 och kunde då gå in med vcds och minska känsligheten på kupésensorn. Vill minnas att den står på 100 som default och jag drog ner den till 50.
Var några år sedan så kommer tyvärr inte ihåg var jag gick in. / Hälsningar Claes
 

Jontelito

Ny medlem
Jag hade samma problem på min A3-07 och kunde då gå in med vcds och minska känsligheten på kupésensorn. Vill minnas att den står på 100 som default och jag drog ner den till 50.
Var några år sedan så kommer tyvärr inte ihåg var jag gick in. / Hälsningar Claes
Alright, kan det heta något i stil med cabinsensor tro?
Mvh
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag kollade nu när jag kom hem och hittade en gammal anteckning som säger följande: 1. Gick in på modul 46-Central conv… 2. Gick in på adaption 3. Valde interior monitoring sensitivity channel 15. 4. Ändrade värdet till 100 (motsvarar en känslighet på 50%). 5.Klickade test och sedan save.

Om det sedan är samma kommandon för din bil törs jag inte svara på, men det löste i alla fall mitt problem med larmet och värmefläkten. Har den för övrigt placerad på samma ställe som du har. / Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp