Problem med centrallåset A4 -10

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ida

Ny medlem
Köpte ny bil här för snart 2 veckor sen, och centrallåset krånglade redan dagen efter. När jag trycker på låsknappen så låses alla dörrar, däremot när jag ska låsa upp igen så låser inte passagerardörren upp sig! Detta sker 9 ggr av 10. Har testat bägge nyckeldosorna, och även innifrån på låsknappen på förardörren, men dörren går INTE att öppna från utsidan! Dock låser den sig direkt som den ska nr jag låser så känns som om det inte är något som ”bara” kärvar, för då borde den väll ha krånglat vid låsning också? Som det är nu så får jag sträcka mig över hela bilen och öppna från insidan genom att dra i handtaget, dvs dörren är inte låst innifrån. Dock så är ju detta ingen hållbar lösning då jag inte når riktigt utan måste av med bälte och halvligga över hela bilen för att komma åt.

Har hittat nån inställning där man kan välja att enbart låsa upp enstaka dörrar, men den har jag på ”off”, barnlås är väll dels bara på bakdörrarna, plus att där är det ju tvärt om att det går att öppna utifrån, men inte innifrån. Hsr testat att smörja själva låset där man kommer åt utan resultat.

Det konstiga är att det funkar inland (dock väldigt sällan) och ibland inte. Som idag har jag kört 5 vändor, varav en gång låste dörren upp sig som den skulle.

Jsg har köpt bilen på firma så jag hoppas på att få nån slags hjälp därifrån, men kruxet är att jag åkte relativt långt för att köpa just denna bil, så det är inget jag bara kan svänga förbi och visa upp, och jag skulle gärna vilja ha lite mer kött på benen om vad detta kan bero på om nu firman vill se bilen först. Kanske någon enkelt som går att åtgärda själv, eller något som blir billigare för mig att lämna in för här hemma istället för att köra ner alla dessa mil igen.

Någon med liknande problem?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp