Oljetryckslampan Audi 80 2,6L

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hej.
Efter en kollision med en hare började min oljelampa lysa med fast rört sken. Inget som helst oljeläckage i samband med detta. Enligt instruktionsboken tyder detta på lågt oljetryck. Vilket jag inte har enligt mätaren i kupén. Motorn går och låter precis som innan. I samband med detta försvann också innebelysning, klockan och strömmen till stereon.

Någon som möjligtvis har vart med om liknande?

Mycket tacksam för hjälp.

Mvh
Magnus Johansson
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har du kollat att alla säkringar är ok? Beträffande oljetryckslampan så kan det vara så enkelt att det har slitit av kabeln på/till oljetrycksgivaren, alternativt att kabeln har lossnat.
Misstänker väl att haren gick under bilen och kan eventuellt ha hakat i något. Du får hissa upp bilen och kolla under vad som kan ha hänt. / Hälsningar Claes
 
O

Oregistrerade

Gäst
Tack för svar.

Grejen är den att den står på en auktoriserad audiverkstad just nu. Bilen var helförsäkrad så det har blivit ett försäkringsärende.
De har haft bilen i tre dagar utan att hitta felet. Antar att de kontrollerat de punkter du skriver om.

Tänkte kolla om det var någon som vart med om samma sak.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Auktoriserade (och andra också) verkstäder finns det av skiftande kvalitet, det har jag tyvärr fått erfara. När det blir försäkringsärende så är man helt i händerna på dom, så jag hoppas att det ordnar sig för dig. Du får gärna återkomma med resultatet! / Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp