Behålla bil eller sälja? Hjälp!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

V6Muller

Ny medlem
Har en AUDI A6 3.0 V6 som jag har som daily/projektbil.
Är det värt att fortsätta utföra projekt på den eller borde man sälja och köpa något roligare? Den tar mycket pengar och har ganska mycket som måste fixa. Kom gärna med tips! :)
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Du skriver inte vad det är för årsmodell och skick på bilen, men generellt tycker jag att man kan kosta på en hel del pengar på bilen innan man kommer upp i pengarna som det kostar att byta.
Värdeminskningen är ju den klart största kostnaden för en bil, och den ser du inte förrän det är dags och byta.
Sedan får du ta med den känslomässiga (om du har några känslor för bilen) att den har gjort en lång och trogen tjänst osv.
Om du sedan mekar det mesta själv så är det ytterligare en aspekt att ta med.
Som du ser så är det bara att välja om du föredrar ekonomi, säkerhet, "kulighet", eller något annat. / Hälsningar Claes
 

paha

Ny medlem
Har en AUDI A6 3.0 V6 som jag har som daily/projektbil.
Är det värt att fortsätta utföra projekt på den eller borde man sälja och köpa något roligare? Den tar mycket pengar och har ganska mycket som måste fixa. Kom gärna med tips! :)
Vad är målet med ditt projekt?
Har du ekonomi/verktyg/kunskap/etc för att färdigställa/ha ett långtgående projekt?
Vad är det som tar mycket pengar, vad är det som måste göras och vad är det du vill göra utöver det?

//Patrik
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp