Stora absproblem audi a6 1.8T 2004

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

cornholio

Ny medlem
Abslampan larmar och genererar en felkod som ser som följer.
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) 30-00 - Open or Short to Plus.


Jag har bytt aktuell absgivare, den visar samma impedans som den vänstra sidan. Jag har bytt 3 abs styrenheter (bättre begagnade). jag har slutligen KLIPPT de 2 kablarna från givaren till styrboxen, alldeles före kontakten till styrboxen,men larmet kvarstår. Kan jag haft så otur att jag fått 3 defekta styrenheter efter varandra? Vad kan man mer felsöka? Det kan ju inte vara kortslutning i en kabel som inte ens finns längre? Till saken hör att när jag rycker ur den vänstra bakre abs-givaren och kopplar in den till den högra så larmar den fortfarande för höger bak...
Snart blir jag flintskallig!!
 

Rokmick

Ny medlem
Abslampan larmar och genererar en felkod som ser som följer.
00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) 30-00 - Open or Short to Plus.


Jag har bytt aktuell absgivare, den visar samma impedans som den vänstra sidan. Jag har bytt 3 abs styrenheter (bättre begagnade). jag har slutligen KLIPPT de 2 kablarna från givaren till styrboxen, alldeles före kontakten till styrboxen,men larmet kvarstår. Kan jag haft så otur att jag fått 3 defekta styrenheter efter varandra? Vad kan man mer felsöka? Det kan ju inte vara kortslutning i en kabel som inte ens finns längre? Till saken hör att när jag rycker ur den vänstra bakre abs-givaren och kopplar in den till den högra så larmar den fortfarande för höger bak...
Snart blir jag flintskallig!!
Har du blivit nå klokare jag har exakt samma problem
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp