Hålla liv i audin

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Jubari

Ny medlem
Hej Audivänner. Jag är idag väldigt kluven till om jag ska försöka hitta en ny bil eller om jag ska ha kvar min bil som jag tycker mycket om... dels är jag för feg för att köpa ny (kan inget om bilar egentligen så vet inte vad jag ska köpa/titta efter) jag blir rekommenderad en viss modell/märke av någon och sedan pratar man med ett par andra som är strikt emot. Jag önskar en liten pendlarbil, jag kör en audi a3 idag årsmodell 01 och tycker den är sjukt trevlig att köra, har gått 23k och gick igenom besiktningen sist. Tycker den låter när jag kommer upp i 100 (svårt att beskriva ljudet) och tycker den börjat lukta fukt, blir ofta imma invändig med, tror kompressorn är väck med. Så är rädd den ska säcka ihop närsom. Jag undrar lite, om jag behåller bilen om man ska byta ut delar allteftersom de går sönder eller när mecken tycker de behövs. Rädd att en del meckar påstår att de behövs bytas med för att tjäna pengar med.. är de värt det på en 01a? Vad kan man be en meck kolla efter? Hur får jag bilen att hålla många år till utan att de blir alltför kostsamt så de är mer värt att köpa en annan? Förutom regelbunden service givetvis. Vad kan vara problemet med fukten? Varför låter bilen? Vad borde ja be en meck kolla och vad kostar ungefär en koll? Bromsar, motorns skick? Avgassystemet? Växellådan? Finns det något namn för detta i meckvärlden "hälsokoll" på bilen ?

Mvh
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp