Läckande styrväxel

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
R

Rasmus

Gäst
Halloj på er!
Har en a6 c6 från 05 som styrväxel pajade på idag, jäkligt olägligt innan en bilträff men men, är på passagerar sidan det läcker
Hela styrdamasken var dränkt i olja så antagligen har någon packning säckat ihop tyävär
Det jag undrar är om det är bättre att köpa en beggad lågmilad från skotren eller om man KAN byta bara packning på högersidan där det kissar ut?
Ha det!
 

Bananen

Ny medlem
Hej

Styrväxeln sitter ju inte jätteroligt till tyvärr. Hur som helst måste du ta ut växeln och de bör gå lättast att få ut åt höger (förarsidan) där slanganslutningarna sitter.

Du kan ju se om du får tag i färdig packningssats, men annars får du väl ta isär den och se vad de sitter för packningar och O-ringar och köpa nya.
Om du får du tag i en bättre begad, så skulle jag hänga in en sådan. För min del är de bara för att spara tid när jag inte kan ha en stående bil. Har du tid, så är ju att laga den ett mer prisvärt alternativ om de bara är tätningar att byta.

Lycka till!
 
R

Rasmus

Gäst
Hej!
Tack för svar
En "bättre" beggad är beställd,var iallfall lågmilad.
Blir ett försök i helgen om den hinner komma tills dess
Nja jag känner ingen super glädje att behöva byta den, såg inte rikigt helt lätt ut med alla skruvar men de löser sig förhoppningsvis.
Om du har koll på hur man ska göra eller har nån typ av manual vore de kanon!
Hade volvo innan med deras verkstads mjukvara vida och där hade jag alla deras verkstads instruktioner vilket underlättade en del iallfall
Men återkom gärna om du har bra tips,hört att bonjobultarna sitter riktigt tråkigt till
Ha de!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp