Dörrlåsproblem A4 -09 B8

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ekström

Ny medlem
Är det fler än jag som har/haft problem med dörrlåsen?
Först lade låskistan på höger framdörr av och nu trasslade vajern av till det inre dörrhandtaget till förardörren! Kollade med VAG angående byte av låskistan, dom ville ha ca. 4000:- plus arbete för att byta den! Har hittat på bildelsbasen för mellan 500-1000:- beg. Så nu till frågan... är det någon här som har fixat det själva? Hur svårt är det att byta?
Har idag försökt att byta vajern på förardörren, men insåg att jag måste lossa låskistan på den sidan oxå för att komma åt att haka på den nya vajern.
Ps. Körde fast när jag inte kunde lossa dom två skruvarna som sitter i dörrgaveln (specialtorx med 12 "hack")
Tacksam för hjälp i ärendet
Audi A4 2009
 

classexa

Aktiv medlem
Det är relativt enkelt. Nu har jag bara gjort det till min Audi A6 2004, men principen är nog den samma. Du måste ju bort med dörrklädseln så klart och sen lossa vajern från låskistan. På min var jag "tvungen" att ta ur fönsterramen för att kunna se ordentligt. Som sagt är det specialtorx till låskistan. De heter XZN och jag åkte till Biltema och inskaffade såna hylsor

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/hylsverktyg/hylsor/xzn-hylsor-2000039734

Här är en instruktion:

 
Senast ändrad:

Ekström

Ny medlem
Lysande beskrivning, tack så mycket för den
När jag fick tag på rätt hylsa (xzn), var det snart fixat på båda sidorna
Tack för ett lysande svar classexa
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp