Dåligt laddtryck Audi A4 B5

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Hejsan. Jag är ny här men tänkte se om det finns nån som kan hjälpa mig med mitt problem eftersom Nordicaudi inte finns mer. Köpte mig en Audi A4 1.8Ts i vintras för min Bmw-brukis blev stulen. Nu har jag extremt dåligt laddtryck. Turbon snurrar lätt och fint, slangar ser bra ut. Jag googlade lite på mitt problem och fick fram att det kan vara fel på magnetventilen som sitter mellan wastegate och turbo. Detta har jag kollat och kopplade batterit till den och den klickar fint. Blåste igenom den samtidigt och då ändrar luften väg. Nu har jag testat att koppla bort den och köra utan men jag har ändå samma laddtryck. Det gör alltså ingen skilnad om den är inkopplad eller ej. Bilen laddar endast 0.2 och det är ju alldeles för dåligt. Är det nån som har bra koll på detta och kan hjälpa mig så är jag ytterst tacksam. Vad bör man ha för grundladd? Det är alltså en 1.8 TS årsmodell 98

Mvh
Fredrik
 
O

Oregistrerade

Gäst
Nu har jag felsökt lite. Hittade felkoder på magnetventilen till turbon och den som går till tankurluftning. Kände mig dock skeptisk till att det var fel på dom eftersom dom klickade fint när jag testade. Men bytte dom ändå och det gjorde ingen som helst skillnad. Testade även mina gamla ventiler på syrrans bil och då kommer ingen felkod. Nu får jag felkod på båda ventiler och luftmassemätare. Hänger dom tre ihop eller har jag nåt annat fel? Tex kabelbrott? Jag nollade felkoderna men dom kommer igen så fort jag startar bilen. Är tacksam för hjälp för jag blir galen snart
 

Bleuw

Ny medlem
Tjabba!

TS modellen ska ladda 0.8 eller 0.9 original.

Okej, vilka ventiler är det du får felkod på? n75 är ju inge pengar så de kan du ju bara prova att byta på en gång.
När jag drog ur min n75 ladda bilen 0.3.. Kan ju va glapp också..

Annars skulle jag tippa på luftmassemätaren. Du kan prova att dra ur den och se om den går bättre då. Dom går ofta på dessa modeller.
Vilken årsmodell har du
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp