Funkar inte!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

CarlA4

Medlem
Hej!

Man borde dela upp forumet efter årsmodellerna och varianter!

Till exempel i A4 delen i följande undergrupper

  • A4/S4 B6 2000-2006
  • A4/S4 B7 2004-2008
  • A4/S4 B8 2008-2016
  • A4/S4 B9 2016-

https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

Det blir så rörigt när alla bara skriv t.ex. A4 och problemen och diskussionerna är väldigt olika beroende på åldern av bilen!

All information om Audi och modellvarianter och årsmodeller finns på wikipedia så det skulle inte vara så svårt att fixa!

På NordicAudi.se som nu tyvärr är stängt hade man det uppdelat på det viset och aktiviteten där var 100 gånger större än här! Gör man rätt nu så kan man garanterat ta över dom användarna om man sköter detta rätt!

Vill man öka aktiviteten på forumet så är detta ett måste!

//Calle
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag håller helt med dig Calle! Det skiljer "ganska" mycket mellan dom olika plattformarna så det behöver separeras. Även jag var en flitig NA besökare och önskar inget hellre än ett livaktigt forum, även om jag vet hur mycket (ideellt) arbete det ligger bakom. / Hälsningar Claes
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Suveränt! Går det att skapa liknande även på dom andra modellerna? Tex. som min gamla S6:a som bygger på C4 plattformen? Jag förstår att det säkert är en hel del jobb, men som Calle skriver så blir det enklare att både skriva och hitta inlägg om man vet vilken plattform man ska leta på. / Hälsningar Claes
 

Per

Administrator
Forumpersonal
Det går. Vi kan titta på det efter semestern.

Ska även fundera på om vi kan mobilanpassa hela forumet. Märkte också i förra månaden att Nordic Audi lagt ner, så nu är vi enda Audi forumet kvar.

Kom gärna med mer förslag under tiden. Vet vi hade förslag förr o att separera S och A modellerna då det inte riktigt är samma typ av bil. O andra sidan får det inte bli för mycket underforum, då kan det kännas tomt i vissa.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hej Per!
För min del så funkade upplägget som NA hade med forumuppdelningar bra, kanske för att jag häckade där en del... Jag kände aldrig något behov av att dela upp S-bilarna i egna delforum och jag kan inte påminna mig att det var någonting som var på tapeten heller.
Det blev bra med underavdelningarna i A4 delen, nu återstår bara att få folk att posta i rätt underavdelning också, det postas fortfarande i den allmänna delen ser jag.
Mobilanpassning skulle vara ypperligt om det går att få till, det är nog den vägen som dom flesta besöker både den här och andra sidor. Ha en skön semester nu så ska jag bekanta mig lite mer med forumet och se om det dyker upp några fler idéer. / Hälsningar Claes
 
O

Oregistrerade

Gäst
B5

Bra att ni delar upp a4 forumet efter generationer, men ni glömde b5 (1995-2001).
Sen så tror jag att b6 är 2001-2005 och b7 2005-2008.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp