Köpråd: A6/Q5/Q7?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

rookie

Ny medlem
Två vuxna och en tvååring söker nytt efter V70. Vi vuxna är långa: 1,95 respektive 1,80. Kommer inte att behöva 7 säten, men lastutrymmet i Q7 lockar lite.

Förutom att storhandla en gång i veckan gör vi lite längre utflykter ett par gånger i månaden. Då handlar det om kanske 50-100 mil per gång.

Har testkört en några år gammal Q5 och en något nyare Q7 etron. Den senare vann förstås, men samtidigt ska det mycket till för att lägga 775 000.

Inga tidigare erfarenheter av SUV, men vid provkörningen gillade jag känslan av att komma upp en bit.
Önskemål:
komfort
ljudnivå
Tror att lastutrymmet redan i Q5 skulle räcka, men är inte helt säker
gör inget om bränsleekonomin är rimlig
Bonusönskemål: panoramafönstret vore riktigt gött :)


Spontant tänker jag sikta in mig på en två-tre år gammal modell som ligger under 5 000 mil. Har kollat runt lite och ser att en Q5 går från runt 350 000, Q7 drygt 100 000 extra. A6 under 300 000.

Medveten om att jag är i Q5/Q7-delen av forumet, så det kanske återspeglar svaren. Men hur skulle ni resonera?
 

larsosca

Ny medlem
Jag skulle rekommendera en Q5 2017 FY, Nya modellen.

Man hittar 2017, både gamla och nya modellen och det skiljer några tiotals tusen men den nya är helt klart värd det.
Om jag fattat rätt så har nya modellen alltid styrning av värmare och bilens status via WEB eller Appar, min har det i alla fall utan tillval.

Har själv en S-Line från 2017 med värmare och drag och är mycket nöjd.

//Lasse
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp