Hjälp? Vilken Audi med vilken motor?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Brandman

Ny medlem
Hej ALLA Audi proffs! Tänkte höra med er om jag kunde få lite vägledning!

Jag blir tokig! Jag kan inte bestämma om jag ska en diesel eller bensin? En A4 eller A6a?

Det enda jag vet är att jag vill ha en Audi som inte är för dyr i drift, inte för sjukt dyr att försäkra och inte galet dyr att reparera?! Kanske borde titta på nått annat bilmärke....?

Jag kör 1500-2000 mil per år.

Helst vill jag ha en A6 2.0tdi avant med Quattro (för A6 är snyggast tycker jag) och lagom stor för min familj. Jag har åkt volvo XC90 fram tills nu och älskar 4wd. Problemet tycks vara att A6 med 2.0 liters motor och quattro inte ens finns?! (inte ens i bensin versionen)Varför? Det verkar som man måste ha 2.7 eller 3.0 om man vill ha quattro? Och dessa är ju hemska skattemässigt sett och drar nog betydligt mer??

A4 verkar också vara en fin bil men lite liten för oss. Men den finns ju iallafall med 2.0 litersmotor med quattro. Hur ny bör den vara? Vad skall man tänka på? Hur långt får den ha rullat? Automat eller manuell? Köpa en som kamremen är bytt på redan eller en som rullat mindre? När byter man kamremen föresten?

Snälla hjälp!
 

volvokungen

Ny medlem
Hej
Har du kvar audin ? känns/kändes den bra ? Jag står nämligen inför samma "dilemma" nu.... ska jag köpa en A6 eller A4 ? vill ha en quattro gärna med 2.0 TFSI motorn ,, nackdelar ? Saker man bör tänka på ?
Tacksam för all hjälp :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp