Dragkrok till A4 TDI Q Avant?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Lello

Ny medlem
Hej på er.

Jag har idag beställt min nya tjänstebil, blev en A4 TDI Q Avant?, jag skulle vilja ha dragkrok på den men det rymdes inte inom ramen för vad bilen fick kosta för företaget.

Nu vill jag bekosta detta med egna pengar, så jag vill ju komma så billig utan som möjligt.

Kan man lita på krokarna som finns på typ Biltema eller liknannde, är det lätt att själv montera ett fast drag på A4arn?

Mvh L
 

Eklund1

Medlem
Har själv krok från biltema på min A6 fungerar helt utan problem behövde inte modda min bil på något sätt, bara ta bort lite underredsmassa och i med dom 4 bulltarna och på min var det bara att sätta i flattstiften till rätt belysning sitter vid bakljuset på vänster sida, sen raka vägen till bilprovningen för godkännande,, ps glöm inte att momentdra bulltarna till kroken,,
 

Lello

Ny medlem
Ok låter ju kanon.

Vad har du för årsmodell på din A6? Min är en 2012 och vår meck "på hörnet" sa att det var knöligt som faan för man var tvungen att kalibrera bilens dator när man montera krok. Jag fattade nada vad han menade. :)
 

Eklund1

Medlem
Oj ja då spelar du i en helt annan division än jag då, då min är en 95; Själva monteringen skall ju ialla fall inte vara mera knöligt, man eventuellt får skära ut lite i plasten. i mitten, jovisst att man får lov att åka ned till VAG och ställa bilen ett par timmar för att man ska ``gifta`` in kroken i elektoniken
 

Lello

Ny medlem
Som du säger så är nog monteringen enkel men elen mer knepig.

Jag har nu hittat en kompis kompis som jobbar som audimeck...

Ska se vad han säger, kanske han kan göra det för några kronor... :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp