Många läser

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

2meter

Ny medlem
Hej.
Måste bara säga att för att vara ett Audi forum så verkar det inte vara några som vill yttra sig om medlemmar ställer frågor.
Det är en hel del som tittar på inläggen. Men ingen svarar eller skriver något. Man skriver ju en fråga för att få lära sig något eller få olika tips.
//2meter
 

Per

Administrator
Forumpersonal
Ja det är rätt konstigt. Forumet har många besökare, rankar bra på Google och frågor kommer in då och då. Men ingen svarar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Det är för att sidan ser för tråkig ut och billig ut. Jag tycker att den borde designas om helt och hållet för att locka fler.
 

svalan

Medlem
Det är för att sidan ser för tråkig ut och billig ut. Jag tycker att den borde designas om helt och hållet för att locka fler.
Kanske lite sen input men jag skulle nog tolka detta som att noviser (ink mig själv) är i större antalet än folk med faktisk kunskap. Därför blir det mer läsare/frågeställare än svarare. Man vill kanske inte svara om man inte är 100 på sin sak.

Sidan i sig ser jag inga problem med, den är fin :)
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag förstår inte heller varför sidan är mer eller mindre död. Nordic Audi finns ju inte längre. Varför har inte fler hittat hit därifrån? Det var en i högsta grad levande sida.
 

Per

Administrator
Forumpersonal
Kanske lite sen input men jag skulle nog tolka detta som att noviser (ink mig själv) är i större antalet än folk med faktisk kunskap. Därför blir det mer läsare/frågeställare än svarare. Man vill kanske inte svara om man inte är 100 på sin sak.

Sidan i sig ser jag inga problem med, den är fin :)
Jag förstår inte heller varför sidan är mer eller mindre död. Nordic Audi finns ju inte längre. Varför har inte fler hittat hit därifrån? Det var en i högsta grad levande sida.
Denna tråd är 3 år gammal. Forumet har byggs om sen dess, och Nordic Audi har lagt ner.

Numera tycker jag det är riktigt bra drag. Väldigt många trådar får svar, och bra sådana. Igår 9 aktiva trådar.

Kan också meddela att trafiken in till forumet ökar rejält och har så sen vi byggde om till mobilanpassat. Så jag tror på både fler frågor och svar framåt.
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag är som synes i mitt inlägg medveten om att Nordic Audi stängt. Det är det som förvånar mig att det kanske är 5% av den trafik Nordic Audi hade.
 

svalan

Medlem
Kul att höra per!
Jag är ju väldigt ny här så har inget direkt att jämföra med. Blev dock väldigt glad när jag fick snabb respons på mitt inlägg iaf :)
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Administrator
Forumpersonal
Jag är som synes i mitt inlägg medveten om att Nordic Audi stängt. Det är det som förvånar mig att det kanske är 5% av den trafik Nordic Audi hade.
Ja, så kan det va. Nordic var ett gigantiskt forum med extremt många trådar. Man kommer då lätt upp på många sökord på Google = mkt trafik.

Som det är nu så växer forumet fint, vem vet kanske växer vi ikapp Nordic förr eller senare.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag förstår inte heller varför sidan är mer eller mindre död. Nordic Audi finns ju inte längre. Varför har inte fler hittat hit därifrån? Det var en i högsta grad levande sida.
Som du skriver så är det förvånande att inte fler från NA har hittat hit, men med tanke på att, som Per nämner, trafiken verkar öka så kanske fler kommer tillbaka. Finns ju inget så tråkigt som ett mer eller mindre dött forum, det verkar bara avskräckande. Under den korta tid som jag själv har hängt här så kan jag i alla fall konstatera att det har blivit betydligt bättre fart, fast ännu inte i närheten av NA naturligtvis.
Jag vet inte om NA finns på Facebook, eftersom jag inte har det själv, och hur livaktigt det är där i så fall.
/Hälsningar Claes
 

POHedman

Medlem
Som du skriver så är det förvånande att inte fler från NA har hittat hit, men med tanke på att, som Per nämner, trafiken verkar öka så kanske fler kommer tillbaka. Finns ju inget så tråkigt som ett mer eller mindre dött forum, det verkar bara avskräckande. Under den korta tid som jag själv har hängt här så kan jag i alla fall konstatera att det har blivit betydligt bättre fart, fast ännu inte i närheten av NA naturligtvis.
Jag vet inte om NA finns på Facebook, eftersom jag inte har det själv, och hur livaktigt det är där i så fall.
/Hälsningar Claes
Nordic Audi på FB är tyvärr inte särskilt livaktigt. Beror nog främst på formatet, FB är fel plattform för massa matnyttiga trådar om allt mellan himmel och jord rörande gamla och nya Audisar.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Nordic Audi på FB är tyvärr inte särskilt livaktigt. Beror nog främst på formatet, FB är fel plattform för massa matnyttiga trådar om allt mellan himmel och jord rörande gamla och nya Audisar.
Då kan man fundera på var alla tidigare NA människor hänger om de inte finns på FB heller.
Nu krävdes det ett antal år innan det blev riktig fart på NA, som trots allt höll ut i drygt 20 år, så det kommer förhoppningsvis att gå uppåt även här.
Jag vet inte hur länge detta forum har varit igång, 2011 är de första trådarna som jag kan hitta, och med tanke på att det även hade "konkurrens " från NA så har det kommit en bra bit på väg.
Fanns ju även några år en klubb/forum som hette Audi Schweden eller något sådant, rätta mig om jag har fel, och den lyfte aldrig i besöksantal, så vi får göra vårt bästa för att hjälpas åt och sprida att detta forum finns.
/ Hälsningar Claes
 

Nimo

Aktiv medlem
Det är minst sagt konstigt och tråkigt att inte fler från NA är här. Intresset kan väl omöjligen dött ut från en dag till annan. Jag kan kan till och med sakna inläggen från Fendt81 som han skickade från sitt alldeles egna universum.
Dessvärre är det tämligen låg nivå på de få diskussioner som ändå förekommer. I en väldigt aktuell tråd ang att nya Q3:an tömmer batteriet har jag ställt samma fråga två gånger. Ingen svarar utan det är i princip sju personer som har en monolog om sitt problem. Mycket märkligt och föga nytta med ett forum då.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Det är minst sagt konstigt och tråkigt att inte fler från NA är här. Intresset kan väl omöjligen dött ut från en dag till annan. Jag kan kan till och med sakna inläggen från Fendt81 som han skickade från sitt alldeles egna universum.
Dessvärre är det tämligen låg nivå på de få diskussioner som ändå förekommer. I en väldigt aktuell tråd ang att nya Q3:an tömmer batteriet har jag ställt samma fråga två gånger. Ingen svarar utan det är i princip sju personer som har en monolog om sitt problem. Mycket märkligt och föga nytta med ett forum då.
Tittade på tråden om Q3 som du nämner, och anledningen till att ingen har svarat dig beror nog på att ingen, inklusive mig själv, vet svaret. Någon skriver att felet inträffar sporadiskt och någon annan skriver "konsekvent " , så det verkar alltså som att ingen vet.
Tråkigt med fel på nya bilar, men det "positiva" måste ändå vara att de är medvetna om problemet och försöker lösa det. Har råkat ut för motsatsen, där det är jag som har problem och inte bilen...
Om sedan "alla" drabbas vet vi ju inte eftersom endast några få hänger här.

Sedan saknar man som du skriver många av användarna på NA mer än andra och hur det ska gå till att få dessa och hitta hit vet jag inte. Förslagsvis att de som har sociala medier gör "reklam" för forumet när det dyker upp Audirelaterade frågor.
Ett forum består ju av dess medlemmar och är ingenting som kan tvingas fram. Är själv medlem på flera mer eller mindre livaktiga forum och ser att aktiviteten går upp och ner hela tiden , i vissa fall helt enkelt pga. årstid, men i andra fall har jag ingen aning om varför det varierar så.
/ Hälsningar Claes
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag har full förståelse för att de som skriver inte vet svaret. Det är ju själva grunden för att frågan ställs. Däremot kunde man väl svara på den ställda frågan vilket motoralternativ man har. Det är ju totalt meningslöst att ens ta sig hit om man inte bidrar med fakta eller svarar på frågor. Tanken borde väl vara att hitta en röd tråd och en lösning?

Nu har jag dock grävt vidare på egen hand i den riktiga världen och inte digitalt. Jag blev nyfiken om jag kommer att bli ståendes strömlös med min nya bil. Enl välinformerad källa så drabbas alla motoralternativ och ingen gemensam nämnare finns..Det är dock en mindre andel av de sålda bilarna som drabbas. En lösning är nära förestående sades det ocks.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Jag har full förståelse för att de som skriver inte vet svaret. Det är ju själva grunden för att frågan ställs. Däremot kunde man väl svara på den ställda frågan vilket motoralternativ man har. Det är ju totalt meningslöst att ens ta sig hit om man inte bidrar med fakta eller svarar på frågor. Tanken borde väl vara att hitta en röd tråd och en lösning?

Nu har jag dock grävt vidare på egen hand i den riktiga världen och inte digitalt. Jag blev nyfiken om jag kommer att bli ståendes strömlös med min nya bil. Enl välinformerad källa så drabbas alla motoralternativ och ingen gemensam nämnare finns..Det är dock en mindre andel av de sålda bilarna som drabbas. En lösning är nära förestående sades det ocks.
Det låter ju spännande att inte veta om din bil är drabbad, bara att vänta och se alltså ?
Det där med att lämna information när en fråga ställs är väldigt olika mellan människor, det kan vi nog vara överens om.
När det står "det låter bak i bilen när jag kör,vad kan det vara för fel" tycker nog de flesta att det är för lite information, men uppenbarligen finns det människor som tycker att det är fullt tillräckligt .
Med det vill jag bara säga att vi är alla olika och vi kommer alltid att ha olika uppfattningar om vad som är viktigt.
/ Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp