trött audi A4 2,0 TDI 140 hk

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

wipwip

Ny medlem
har köpt en audi A4 avant 2,0 TDI motorkod BPW , när jag ska köra i väg från stillastående och trycker gasen i botten händer nästan ingenting släpper jag upp gasen igen och trycker ner den direkt då blir de bättre fart,och så går tempen på den upp och ner när den går bra så ligger den på 90 grader när den går sämmre så går den ner till 60 grader , vad kan de vara för fel , jag har inga felkoder på den , och så är ju detta 2,0 med 140hk, har för mig att det finns en med 170 hk , kan man chippa den så att den blir som den , eller vad är det för skillnad.
tacksam för alla svar :confused:
 

wipwip

Ny medlem
jag har hört talas om dålig egr och att de sitter en refferenstrycksgivare som kan spöka, eller så kan de vara LMM:en , men som sagt så borde de finnas några som har råkat ut för dessa fel , och hur reagerar bilen då.
 

wipwip

Ny medlem
finns det ingen som har dessa fel på sin audi alltså , då e ju jag unik , eller har jag hamnat på fel forum om denna bilen , tackar för mig då
 

wipwip

Ny medlem
har fått en felkod på den nu och det är P0299 turboöverladdning , har bytat luftmassemätaren , egr ventilen ,diselfiltret , när jag påfrestar den så blinkar glödlampan men den är fortfarande lika seg när jag drar i väg det tar typ 4-5 sekunder innan något händer .
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp