SAFE i displayen mellan hastighetsmätaren och varvräknaren

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Hazzle

Ny medlem
Hej.
Har ett underligt problem på min Q7 -06 som jag inte lyckats hitta svar på vad det beror på.
I veckan parkerade och låste jag bilen, kom tillbaka efter ca 2h och när jag startar bilen står det "SAFE" i lilla LCD displayen mellan mätarna.
Alla varningslampor lyser, belysningen för klima, stolsvärme osv. är släckt men MMI displayen fungerar normalt och är tänd.
Bilen startar och går att köra precis som innan.

I dag hade jag bilen inne på service (Bosch verkstad) och hoppades att de på samma gång kunde fixa detta men de sa att datorn va helt låst så de kunde inte ens koda in det nya batteriet och nolla serviceintervall.

De menar på att jag måste lämna in den till Audi verkstad för att fixa detta, stämmer det eller kan det gå att lösa på annat sätt med VAG-COM t.ex.?
 

Hazzle

Ny medlem
Liten uppdatering för er med liknande problem, värsta som finns är att läsa igenom trådar där inte lösningen är nedskriven ;)

Jag skruvade ut batteriet, väntade 15min sedan kortslöt jag bilens poler. Skruvade tillbaka och nu funkar allt precis som det ska.
Inga nycklar behövs kodas om och radio/TV kommer ihåg alla kanaler, vilken lättnad :)

Ville inte testa detta innan för jag va orolig att det skulle förvärra problemet, bilen gick ju fortfarande att köra och ville inte att startspärren eller annat skulle göra bilen obrukbar.

Jag har ringt runt runt till alla verkstäder i hela stockholm, och ingen har gett detta som förslag, märkligt kan man tycka..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp