Blåser bara kallt på ena siden i cupén Audi a4 b7 2005

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Sibbe97

Ny medlem
Hej!
Är ny medlem på denna sidan och har ett problem på min Audi A4 B7 2005.
Problemet är att oavsett vilken värme jag har på klimatkontrollen i bilen så blåser det bara glödhet värme på hela förarsidan av bilen medans högra sidan fungerar det både kallt och varmt.
Jag har åkt till en audi verkstad och dem säger att jag skall gå från LO till HI på inställningarna upp och ner hela tiden för ett spjäll har förmodligen fastnat med det funkar inte....
Har även kollat runt lite på internett men jag hittar inget hur man kan fixa det och vill helst slippa lämna in den då det kan bli dyrt att laga och har lite ont om pengar och är rätt händig själv om jag vet hur man skall göra.
Uppskattar all hjälp då jag börjar bli trött på detta problemet.
//Mvh Simon
 
O

Oregistrerade

Gäst
skifta mellan LO och 16 grader en massa gånger så kanske spjället släpper, det gjorde jag
och det fungerar efter det
 

Sibbe97

Ny medlem
Har provat att göra så men det funkade inte har dock fått en felkod på ställmotorn så får väll kika på den eventuellt köpa en ny. Tack för svaret i alla fall.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Jag har en A4 2004 som jag hade detta problemet med.
Var in till Audi verkstaden och dom tyckte jag skulle köpa ny ställmotor.
Men jag löste det genom att ta isär ställmotorn och klämma ihop kontakterna lite i den, för kontakterna är pressade och inte lödda i motorn så med tiden kan det uppstå lite glapp i dom.
Det var över 2 år sedan och det fungerar fortfarande felfritt.
(jag tog bort handsfacket så kom jag åt dom olika ställmotorerna)

//Johan
 
O

Oregistrerade

Gäst
Något nytt här?

Jag har råkat ut för precis samma problem som du beskriver TS. Hur löste du det tillslut? Någon annan som har något tips?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp