Audi A4 1.8 Stereo

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerad

Gäst
Hej!

Jag försöker byta stereo i en nyköpt, gammal Audi A4 kombi. Jag tog bort en Blaupunkt-stereo som var monterad med, vad jag tror är, original-iso för högtalarna samt en omkopplad-iso för strömmen. I original-ison med ström sitter det bara tre kablar: 1 brun - som jag tror är jord, en blå-röd som jag tror är ström samt en smalare blå-svart sladd. Jag klippte av de sladdarna som kom från omkopplaren och kopplade ihop med iso-kontakten som medföljde den nya stereon och satte följaktligen den bruna kabeln till jord, den blå-röda till ström (switch) och den lilla blå-svarta till motsvarande kontakt på den nya ison. Jag får ingen ström i stereon hur jag än kopplar.

Nu mot slutet försökte jag sätta tillbaka den gamla, men då var jag tvungen att använda sockerbitar för att sätta ihop allt, men då fick jag inget ström i den heller. Jag kollade då på säkringarna både på bilen och i stereon, men inget där heller. Nu känner jag mig helt färdig, men jag undrar om någon har koll på kopplingarna till stereo i Audi? Det är som sagt bara tre sladdar för ström och i iso-kontakten till högtalarna sitter det fullt med sladdar, dvs. 8 stycken.

Mycket tacksam för all hjälp.

/Pierre
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp