Byta oljepump A4-96 års modell

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Thor1875

Ny medlem
Hej!

Fick för mig att jag skulle ge mig på att byta oljepump på en audi a4 -96. (ADR)
Nu är ju då problemet att jag är HELT novice på allt vad skruva med bilar heter, men tänkte som så att någon gång ska man väl lära sig?
( Kanske dock skulle börjat med något lättare istället, som att byta däck eller något, men va fasen. In i dimman bara.
Kikat lite på youtube där det såg VANSINNIGT enkelt ut, ELLER...?!
Jodå om det hade varit en caddy som klippet visade!
Fick en rephandbok av märket haynes, av min kära hustru, men det hjälper mig föga då allt i den står på latin. Känns som att jag likväl kunnat ge mig in i en operationssal på Kardiologen och utföra en hjärttransplantation!
Bilder hade ju underlättat, men den "enda" bilden som visas i prossessen är "15.3: Oljepumpens avtappningsplugg" (Den hittar t om JAG utan foto!)
Därefter så är det ett tvärt kast till "15.31a: oljepumpen demonteras..."
Den här lilla biten om HUR motorn ska lyftas, och vänster och höger kryssrambalk ska lyftas med hjälp av domkraft och planka, som oxå ska markeras ut, var visst inte så viktigt att förklara närmare...?

Och då till min lilla fråga:

Finns det någon som kan förbarma sig över en novice och på ett "How to remove oilpan for dummies" vis, förklara hur jag ska gå tillväga? *suck*
( gärna som pekbok...!) :-D

Tacksam för svar.
Mvh./

Lars.

Ps. Dock kommit en bit på väg, som motorlyft inköpt. Tappat ur olja. skruvat loss spännrullen och tagit bort drivremmen till kompressorn..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp