Nybliven audi ägare, panik!!

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Jubari

Ny medlem
Skaffat mig en Audi A3 1,6 i förra veckan av en vän som köper och säljer bilar på fritiden, han fick den i sin tur billigt av en bekant som ej kunde ha kvar bilen. den Låter som ett ånglok när jag backar (Låter från VF och endast vid backning, låter högre när jag backar sakta), ESPN lyser.. (De sa att de förmodligen bara är någon glappkontakt) Men att de låter oroar mig, växellådan?

skitfräsch bil i övrigt, in och utvändigt. gått 17k mil, servad för 200 mil sen + kamrem bytt, relativt nya sommar och vinterdäck (Märkes) komplett servicebok. 4a ägare. Det är en 00a. Nybesiktigad veckan innan jag tog över den
Tyckte jag gjort ett bra klipp iom att jag böt den rakt av mot min s70 som gått 24k bessad utan anmärkning i Oktober 2015 (Fräsch den också, lite taskiga däck)

Han tänkte sälja audin för 24.000:- och min volvo var värderad till 15k. Iom att vi är vänner så fick jag den till bra pris samt att han visste att jag behövde en billigare bil.
Jag kan inte minnas att den lät när jag hämtade den av han. minns dock inte när jag började höra det, tror de var ganska omgående. Jag har kört ca 50 mil med bilen.

Vad ska jag göra? Finns det någon i Uppsala området som är kunnig och kan titta på bilen mot en slant och ev åtgärda det? Vad rekommenderar ni att jag gör om de är lådan? Köra slut på bilen och sen skrota den? Känns skitkul detta......... för en som inte har pengar. Därav jag sökt efter en billigare bil

Visa bilaga 521
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp