Fjärrstyra centrallås på Audi 100 -92

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Jocke96

Ny medlem
Hejsan! Som rubriken lyder. Jag skulle vilja fjärrstyra centrallåset i bilden. Vist är det så att centrallåset styrs via vaccum? Inte en motor? Går det koppla in fjärr till vaccum eller måste jag byta ut mot motorer?

Någon som har tips på något bra från eBay?

Skulle vara trevligt med en fjärr och nyckel i ett. Vad heter de? Når själva nyckeln är infälld i fjärren. Är då viktigt att nyckel godset är av rätt storlek så det blir enkelt för en nyckeltillverkare att slipa den.

Sen en bonus skulle det ju vara kul (och praktiskt) om jag kunde öppna bakluckan via nyckeln. Inte bara låsa upp utan även få den att öppna helt. Antar att det krävs lite meck och fix för detta?

Larm som går igång når bilen låses skulle också vara praktiskt!

Någon som har förslag? :)

Med vänlig hälsning, Jocke
 

Prazzle

Ny medlem
Ja centrallåset drivs på vakuum. Gjorde de på min gamla 80a iallafall så lär ju vara samma sak på 100. Mer än så kan jag inte om centrallåset.

Bagaget, mja. Löser du en knapp som låser upp den så är väl de enda å byta ut "armarna" som håller upp den till några med mer motstånd i sig så att de tvingar upp luckan redan i stängt läge. Typ. Ingen aning om detta skulle funka, lite nybörjare här.

Lycka till.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp