A5 2.0TFSI slukar olja???

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

AG72

Ny medlem
Hej alla, är ny här på forum och ber om finns kunniga folk som kan ge mig lite info och råd. Har köpt en A5 2.0tfsi 2011 förr en månad sen och den slukar olja, har fyllt ca 3-4 liter på de 80mil som jag hunnit åka sen jag köpte den. Har haft kontakt med Bilförsäljare på Swe bilar i Vällingby där var jag köpte bilen och då menar han att det är en motor som drar lite mera olja än andra motorer och att det är normalt, verkar som han tror att jag kommer från nån annan planet? Min fråga är vad är som kan vara fel? Olja läcker inte som jag ser, bilen har gått 11000 mil. Kan det handla om pcv ventil eller snackar vi om en motor som är helt slut? I övrig bilen går jätte fint men en gång slocknade den och visades kod att det var nåt med luft ...bilförsäljare vill inte ta ansvar över detta. Ge mig era åsikter och råd. Den kostade nästan 200.000. Gäller det nåt konsumentskydd lag här??? Tack till alla..
 

mlcke85

Ny medlem
Har du gått någon klarhet i allt? Jag var i samma sits som du men det löste sej för min del som tur va.

Mvh Micke
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp