Skenande gas

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

tg02ahg

Ny medlem
Hej,

Jag var och kollade på en Audi A3 sportback -07 (2.0T Quattro) hos en begbilhandlare idag. Provkörningen gick till en början bra men mot slutet när jag körde i ca 50 km/h och testade lite med farthållaren (kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde) så började plötsligt motorn varva kraftigt utan att jag rörde gaspedalen. Jag kopplade ur och rullade in till sidan och vred av tändningen. Efter att jag lagt i friläge testade jag att starta bilen igen. Då gick bilen åter direkt upp i fullgas utan att jag rörde gaspedalen. Efter att jag stängt av tändningen igen och väntat i någon minut testade jag igen och då funkade bilen normalt igen. Någon som vet vad detta kan bero på eller har några andra tips och trix i frågan? När jag kom tillbaka till handlaren berättade jag om problemet och de sa att de skulle lämna in bilen på verkstad för att kolla upp problemet. Då bilen i övrigt verkade bra så betalade jag handpenning på bilen men nu så här i efterhand är jag tveksam till om jag ska våga köpa den.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp