Orkeslös Audi A4 Avant Q 2.0TDI -07

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

NiklasL

Ny medlem
Hej alla Audifantaster.
Jag har ett litet problem som jag hoppas ni vet lösningen på:

Igår när jag var ute och körde vår bil, en Audi A4 Avant Q 2.0 TDI 140hp, BPW, 15 kmil, så började glödtrådslampan att blinka och bilen blev otroligt orkeslös.
Den blinkade under hela färden hem, ca 5 km.
När jag kom hem hämtade jag min billiga kodavläsare och fick felkod P0234, Turbo/Super Cgarger Overboost Condition.
Jag startade bilen igen för att kolla om glödtrådslampan började blinka, men icke sa Nicke, dock så kunde jag inte varva den mer än till max 3000 rpm. Fortfarande orkeslös alltså.
Har den helt sonika gått ner till s.k limp-mode för att skydda motorn?

Jag har kollat runt lite på diverse sajter men får ingen riktigt enhetligt svar. Enligt dessa sidor kan det vara allt från koks i turbon, N75-ventilen, ärgade kontakter till "rasad" turbo.

Finns det någon här som har en aning, eller rent av har ett enkelt svar?

Tack på förhand.
 
J

Joacim k

Gäst
Hej alla Audifantaster.
Jag har ett litet problem som jag hoppas ni vet lösningen på:

Igår när jag var ute och körde vår bil, en Audi A4 Avant Q 2.0 TDI 140hp, BPW, 15 kmil, så började glödtrådslampan att blinka och bilen blev otroligt orkeslös.
Den blinkade under hela färden hem, ca 5 km.
När jag kom hem hämtade jag min billiga kodavläsare och fick felkod P0234, Turbo/Super Cgarger Overboost Condition.
Jag startade bilen igen för att kolla om glödtrådslampan började blinka, men icke sa Nicke, dock så kunde jag inte varva den mer än till max 3000 rpm. Fortfarande orkeslös alltså.
Har den helt sonika gått ner till s.k limp-mode för att skydda motorn?

Jag har kollat runt lite på diverse sajter men får ingen riktigt enhetligt svar. Enligt dessa sidor kan det vara allt från koks i turbon, N75-ventilen, ärgade kontakter till "rasad" turbo.

Finns det någon här som har en aning, eller rent av har ett enkelt svar?

Tack på förhand.

Hejsan drar upp en gammal tråd ! Har samma problem som dig och undrar om du fick problemet löst ? MVH Jocke
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp