Aircondition problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

AudiKingen

Ny medlem
Hej,

Har problem med en Audi A4 1,8t 2002 med ACC som beter sig konstigt. Ska försöka förklara vad jag kommit fram till när jag provat lite olika inställningar.

När man har tempen inställt på Lo så blåser det med högsta fläkthastighet från alla utblås men om man höjer tempen till 18 och mer så slutar det blåsa från utblåsen men jag kan höja fläkthastigheten manuellt så jag hör att den går på högsta hastighet men det blåser inget från utblåsen ändå.

Däremot om jag tex ställer tempen på 18 eller högre och slår på återcirkuleringen då verkar det öppna nåt spjäll och luften kommer som den ska från utblåsen.

Så det verkar vara nåt fel på nåt spjäll eller nån styrning för nåt spjäll så den inte släpper igenom nån luft när man kör på allt annan än Lo eller återcirkulering.

Kör man med Econ så blåser det inte heller nånstans trots att man manuellt höjer fläkten till högsta hastighet.

Sen när man kör på Lo blir det kallare på vänster sida framtill på utblåset vid framrutan och i mittutblåsen blåser det varmast och på sidorna blåser det en aning kallare är i mittenutblåsen.

Nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel?
 

AudiKingen

Ny medlem
Hej igen,

Här var det inte många svar så jag tog saken i egna händer.

Det var spjällmotorn för luftintag utifrån som inte riktigt var med, jag plockade ner handskfacket och tittade hur den betedde sig och den småskakade som om den hade Parkinson. Testade ta lös en annan motor och sätta in den i luftintagspjällmotorns kontakt och den funkade bättre och gick hela vägen istället för att bara hacka fram o tillbaka.

Sen delade jag på höljet för spjällmotorn och smorde upp den snurrbara brickan som känner av positionen och ska ge signal hur motorn går, monterade ihop den och skruvade dit den och nu fungerar den som den ska, äntligen friskluft i bilen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp