Audi A4 b8 häva köp hos bilhandlarn?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Swestore

Ny medlem
Hej

Jag har köpt en bil av en bilhandlare och belånade en viss del av den och väl när ja kmr hem då jag bor 40 mil från handlaren då jag får kontrollera bilen ordentligt märker jag att ena ledljuset lyser annorlunda dvs fel färg gemfört med vänster sida samt att vid ankomst till staden där handlaren äger rum blev jag upphämtad av min blivande bil som då inte startade och vid fråga fick jag svaret att den stått så länge så batteriet är urladdat, okey tänkte jag men väll hemma så började problemen att bilen inte går igång pga dött batteri och enligt Audi så finns de 2 alternativ antingen är batteriet bytt från original till 3parts batteri eller så har dem inte lämnat in bilen för omkörning till de nya batteriet så med andra ord kostar det mig antingen 700kr eller 3800kr och om vi återkommer till ledljuset i framlyktan så är priset 5500kr och till råge på detta så fick ja inte med nyckeln till låsmuttrarna på fälgarna och handlarens svar är att jag prutat så mkt så ja får ta kostnaden för att lösa det problemet.

Så nu undrar jag om detta är något tillräckligt för att gå vidare med för att få ordnat på bekostnad av handlaren eller för att häva köpet?, har haft bilen 2-3veckor
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp