Audi A1 1.4 TFSI 122 hk -12 - kostander?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pasta

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en begagnad Audi A1 1.4 TFSI 122 hk -12 som gått 6.700 mil.
Något som jag inte lyckats få svar på är vad serivcekostnaderna ligger på (ungefär). Jag vet att det är beroende på körsätt osv men det vore intressant att få några exempel så jag i alla fall kan få en ungefärlig bild av vad jag har att vänta för kostnader.

Jag ser också i historiken att den har varit leasingbil under ca 2 år. Är det bra eller dåligt eller betyder det ingenting för andrahandsvärdet?

Finns det några vanliga fel jag bör kolla eller fråga efter?

Jag har aldrig haft Audi tidigare så alla tips mottages varmt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
3000-milaservice / 24 månader

Jag äger en likadan av årsmodell 2013, som dock är till salu nu. Men jag gjorde den första lite större servicen nu i vinter "3000-milaservicen" eller i mitt fall inträffade 24 månader före eftersom den endast gått 1800 mil ännu. Det kostade ca 3 400:-. Jag gjorde även ett olje och oljefilterbyte ett år innan den första ordinarie servicen och det kostade ca 1 700:-.

Har inte haft några som helst problem med min så jag har tyvärr inget tips kring ev. tänkbara problem.
Den enda anledningen till att jag nu ska sälja min är för att jag behöver en lite större och fyrhjulsdriven bil. Annars är den helt underbar. Jag är mycket nöjd, den är pigg, lättkörd, känns inte alls som en "småbil", är billig i skatt, försäkring och bränsle.
 
O

Oregistrerade

Gäst
A1 1,2 6000 mil

Hej,

Gjorde 6K servicen häromdan, Audi skulle ha 7400:- mekonomen 3600:-
Svinaktiga priser för olja, oljefilter, kupefilter och tändstift.
Inga specialgrejer utan endast en helt vanlig standardservice eller ?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp