elfel på min TT

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

jarlfalk

Ny medlem
I onsdags köpte jag en TT från 2001 som hade gått 16000 mil för 65.000 kr.
Igår vid 19:00 när jag skulle starta den så gick den ej igång. Det hände absolut ingenting när jag vred om nyckeln.
Jag fick hjälp av en bekant att starta den med startkablar, det gick hur bra som helst. Så höll jag den igång i 2 timmar med undantag när jag tankade.

Allt kändes bra tills radion helt plötsligt dog på motorvägen. Kändes lite oroväckande men tänkte inte så mkt på det. Helt plötsligt ser jag att hastighetsmätaren och varvmätaren går ner på noll för att sedan studsa uppåt igen. Sen sjönk de till 0 för att göra samma grej igen. Sen gick dem ner till 0 för att stanna där. 200 meter senare rycker motorn till, ytterligare några meter rycker den till igen. Slutligen rycker den så mycket att jag blir tvungen att köra in till vägrenen.

När jag försökte få igång den så gick den inte igång och det stod "FUSE" på infoskärmen.

Är det nån som har någon aning vafan det va som hände och vad det är för fel?
Tacksam för snabba svar!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Det kan vara en sån enkel sak som generatorn som har gett sig. Jag har flertal äldre än 99 som jag ägt och det har hänt precis samma grej som du förklarar för mig i texten.

När jag har bytt den så har det kosta mig ca 1000:- men då är det jag och min mek vän som har löst det på ett smidigt sätt.

Köpte du bilen av bilhandlare eller privat?

MVH
A.D
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp