Symbol tänd: avgaskontrollsystem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Lucas

Ny medlem
Hej,

Igår tändes symbolen "avgaskontrollsystem" - se bifogad fil. Har någon erfarenhet från detta? Vad kan det vara eller har ni andra generella tips?

Det gäller ming Audi A3 1,6 FSI - 04

TACK!
 

Sjöblom

Ny medlem
Hej,

Igår tändes symbolen "avgaskontrollsystem" - se bifogad fil. Har någon erfarenhet från detta? Vad kan det vara eller har ni andra generella tips?

Det gäller ming Audi A3 1,6 FSI - 04

TACK!
Hej,

Jag har lämnat in min bil idag för just denna sköna lilla lampa. Kan återkomma till dig vad de hittade, men viktigt att komma ihåg är ju att den där lampan genererar som oftast en hel lista full i felkoder på ett och annat som kan vara trasigt. En sak du kan prova är att koppla ur batteriet en sväng (10-15 sekunder) och sen koppla i det igen. Om lampan slocknar då så kan du säkert köra en stund innan den tänds igen. Om så sker att den försvinner efter urkoppling av batteri och sen kommer tillbaka efter en tids körning så kan det vara allt från en givare som läser fel eller läckage på någon slang.

Hackar motorn något speciellt eller känner du att bilen uppför sig konstigt vid körning och tomgång? Min spinner som katten både vid tomgång och körning så där misstänker man problem med sensor, givare eller läckage.

Som sagt jag kan återkomma när jag vet felet på min bil (har också en Audi A3 1,6 FSI -05), men det betyder inte pr. automatik att du har samma fel :)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp