Blinkers fungerar ej fast varningsblinkers fungerar

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
O

Oregistrerade

Gäst
Jag har en A2:a som blinkersen slutat fungera på, varken höger eller vänster funkar. Varningsblinkersen fungerade dock runt om. Reläenheten/varningsblinkersknappen är utbytt likaså blinkersreglaget men det fungerar ändå inte, tips någon?
 
R

Ronny Påven

Gäst
Hej
Hur gick det , fick du ordning på blinkersen?
Har råkat ut för exact samma problem.
 
R

Ronny påven

Gäst
Hej
Hur gick det , fick du ordning på blinkersen?
Har råkat ut för exact samma problem.
Löste problemet så här, bakom askkoppen sitter blinkersreläet som innehåller 2 separata reläer inne i själva plasthöljet, jag rengjorde reläkontakterna med sandpapper och sprayade sen elektronikrengöring . Blev jättebra.
Askoppen sitter fast med 2 skruvar upptill i fronten, man tar bort en plast som täcker skruvarna, blinkersreläet sitter fast med 2 skruvar nertill (lätt åtkomliga när askkoppen är borta )samt med plastsnäppen upptill som jag inte fick loss utan valde att sätta en skruvmejsel och pressa/slå sönder plastsnäppena det sitter ändå fast med 2 skruvar så varför slösa tid på att ta bort stereon och klimatanläggningsdisplayen .
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Löste problemet så här, bakom askkoppen sitter blinkersreläet som innehåller 2 separata reläer inne i själva plasthöljet, jag rengjorde reläkontakterna med sandpapper och sprayade sen elektronikrengöring . Blev jättebra.
Askoppen sitter fast med 2 skruvar upptill i fronten, man tar bort en plast som täcker skruvarna, blinkersreläet sitter fast med 2 skruvar nertill (lätt åtkomliga när askkoppen är borta )samt med plastsnäppen upptill som jag inte fick loss utan valde att sätta en skruvmejsel och pressa/slå sönder plastsnäppena det sitter ändå fast med 2 skruvar så varför slösa tid på att ta bort stereon och klimatanläggningsdisplayen .
Perfekt med återkoppling ?Tack för det!
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp