Eftermontera bluetooth, västsverige

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Herrn

Ny medlem
Hej ag skulle rekommendera dej att kolla på parrot hadsfree som heter asteroid mini, finns större variant också om man vill ha det jag har en audi a4 2011 med original hf i bilen, men den är inte alls lika bra som parroten tycker jag, jag hade mini i min förra bil, och har funderingar att sätta in den i audi och ta bort orginalet, den kan så mycket mera än vad orginalet kan, jag kan rekommerdera BLR i Trollhättan, dom är duktiga på sätta in handfree, du ka gå in på http://www.m-sjoberg-ab.se/ och klicka på parrot så kan du läsa om den handfree där
lycka till
 
www.m-sjoberg-ab.se ? www.oem-eftermontering.se

Hej ag skulle rekommendera dej att kolla på parrot hadsfree som heter asteroid mini, finns större variant också om man vill ha det jag har en audi a4 2011 med original hf i bilen, men den är inte alls lika bra som parroten tycker jag, jag hade mini i min förra bil, och har funderingar att sätta in den i audi och ta bort orginalet, den kan så mycket mera än vad orginalet kan, jag kan rekommerdera BLR i Trollhättan, dom är duktiga på sätta in handfree, du ka gå in på http://www.m-sjoberg-ab.se/ och klicka på parrot så kan du läsa om den handfree där
lycka till
Vad är det med originalet du inte gillar? Har du uppdaterat mjukvaran i originalet från 2011? Nu är smaken som baken men externa displayer och en ny knappsats brukar inte göra sig snyggt i nya bilar, nästan omöjligt att klämma in sladdar på något snyggt sätt i bilarna idag. Dessutom tror jag parrot använder sig av en egen förstärkare som gör ditt 10,12-högtalar system rätt orättvist.

www.m-sjoberg-ab.se utnyttjar folks okunskap i detta område. Deras priser är helt absurda tex. artnr: HFAU07 tar de 4000:- för utan montering (sen säljer brl vidare detta). Exakt samma kit (artnr: MMI 3G Radio Plus / Navigation Plus (4F0) kostar 2995:- monterat och klart hos oss.

Så nej släng inga pengar i sjön, betala massa pengar för att få ett parrot kit installerat utav BRL (som är 3:e hand som ska tjäna pengar på dig som kund) som inte ens kan nått om ny bilelektronik och kodning (ringer till oss stup i kvarten) för en massa pengar känns korkat även om jag är jäv i denna situation. Hur många felkoder tror du ett sånt Parrot kit skapar i din radio och bil, min gissning är ca. 10-15st


--
Några fler exempel på exakt samma produkter till väldigt olika priser

Artnr: HFVW06 VW Touareg (7P) 2010 hos m-sjöberg kostar 5250.00 utan montering!
Artnr: (9W8) VW Touareg 7P Handsfree hos oem-eftermontering kostar 2995:- inkl montering!

Artnr: HFAU05 AUDI med MMI Basic-Plus 2G eller MMI High 2G hos m-sjöberg kostar 5250:-
Artnr: (EFT_MMI2G) Bluetooth MMI 2G hos oem-eftermontering kostar 3395:-
 

engmansson

Ny medlem
Vad är det med originalet du inte gillar? Har du uppdaterat mjukvaran i originalet från 2011? Nu är smaken som baken men externa displayer och en ny knappsats brukar inte göra sig snyggt i nya bilar, nästan omöjligt att klämma in sladdar på något snyggt sätt i bilarna idag. Dessutom tror jag parrot använder sig av en egen förstärkare som gör ditt 10,12-högtalar system rätt orättvist.

www.m-sjoberg-ab.se utnyttjar folks okunskap i detta område. Deras priser är helt absurda tex. artnr: HFAU07 tar de 4000:- för utan montering (sen säljer brl vidare detta). Exakt samma kit (artnr: MMI 3G Radio Plus / Navigation Plus (4F0) kostar 2995:- monterat och klart hos oss.

Så nej släng inga pengar i sjön, betala massa pengar för att få ett parrot kit installerat utav BRL (som är 3:e hand som ska tjäna pengar på dig som kund) som inte ens kan nått om ny bilelektronik och kodning (ringer till oss stup i kvarten) för en massa pengar känns korkat även om jag är jäv i denna situation. Hur många felkoder tror du ett sånt Parrot kit skapar i din radio och bil, min gissning är ca. 10-15st


--
Några fler exempel på exakt samma produkter till väldigt olika priser

Artnr: HFVW06 VW Touareg (7P) 2010 hos m-sjöberg kostar 5250.00 utan montering!
Artnr: (9W8) VW Touareg 7P Handsfree hos oem-eftermontering kostar 2995:- inkl montering!

Artnr: HFAU05 AUDI med MMI Basic-Plus 2G eller MMI High 2G hos m-sjöberg kostar 5250:-
Artnr: (EFT_MMI2G) Bluetooth MMI 2G hos oem-eftermontering kostar 3395:-

Hej OEM-Eftermontering,
har ni några samarbetspartners på annan ort än Karlstad? Eller kanske några ni kan rekommendera?
Jag har så otroligt sällan vägarna förbi Karlstad. Bor i Oslo/Trollhättan.

Mvh
 
Hej OEM-Eftermontering,
har ni några samarbetspartners på annan ort än Karlstad? Eller kanske några ni kan rekommendera?
Jag har så otroligt sällan vägarna förbi Karlstad. Bor i Oslo/Trollhättan.

Mvh

Du är inte ensam om att ha det långt till Karlstad, tyvärr har vi inga samarbetspartners. Men vi gör jobb lokalt också. Göteborg är vi i väldigt ofta och kör då förbi Trollhättan. Vi har listor och när det blir ca. 20 jobb i samma stad då åker vi, tyvärr var vi i gbg för inte alls längesen. Kontakta oss på [email protected] med lite mer info om bilen så kollar vi hur det ser ut, om du inte har bråttom med installationen är det ett bra alternativ. Normalt brukar det vara Fredag-Lördag vi åker bort och jobbar.
 
Senast ändrad:

Herrn

Ny medlem
Hej det jag inte gillar med orginalet är att du kan inte strema musik via bluethoot, du måste skaffa extra kablage för det samt en bluethoot enhet för att få det att fungera i audins orginalsystem, kostnad 1195 på nätet , sedan kan du inte ha flera telefoner inkopplade samtidigt, sedan fungerar röststyrningen i parroten jättebra, är dessutom på svenska, sedan ang BRL så har jag lämnat in mina bilar där ett fler tal gånger och inga problem alls, kan tala om att personalen på BRL i Trollhättan har vunnit sm i ljudtävlingar ett fler tal gånger och byggt systemen själva, och är duktiga att monterar sakerna, av vilken anledning skulle det skapa en massa felkoder? har haft parrot både i skoda och saab och det har inte skapat en enda felkod.
 
http://www.brl.se/ kan ljudbygge!, http://eftermontera.se/ kan eftermontering.

Hej det jag inte gillar med orginalet är att du kan inte strema musik via bluethoot, du måste skaffa extra kablage för det samt en bluethoot enhet för att få det att fungera i audins orginalsystem, kostnad 1195 på nätet , sedan kan du inte ha flera telefoner inkopplade samtidigt, sedan fungerar röststyrningen i parroten jättebra, är dessutom på svenska, sedan ang BRL så har jag lämnat in mina bilar där ett fler tal gånger och inga problem alls, kan tala om att personalen på BRL i Trollhättan har vunnit sm i ljudtävlingar ett fler tal gånger och byggt systemen själva, och är duktiga att monterar sakerna, av vilken anledning skulle det skapa en massa felkoder? har haft parrot både i skoda och saab och det har inte skapat en enda felkod.
Håller med dig ang. musiklösningarna och översättningar har inte varit Audis starka sidor. De verkade nästan som de medvetet gjorde så under vissa år för att handsfree skulle vara handsfree-paketet och musik skulle vara musik-paketet (försökte väl tjäna pengar), som tur är gav de med sig och nya modeller har numera även a2dp streaming. Men det finns ju även lösningar för de, tex. vår artikel www.eftermontera.se/audi/concert-symphony-bluetooth-ami för Audi A4, A5, Q5. Den ger både handsfree och musik streaming (a2dp) + kabelinkoppling (usb) till radiosystemet.

Då sköter man musiken och telefonfunktioner via bilens radio/rattknappar och laddar dessutom upp telefonen via usbn. Detta system ger musik + handsfree utan några extra kablar eller liknande. Systemet använder originalmenyerna i radiosystemet och bilens egna förstärkare.

Men har du musik från radions förstärkare?, vad jag vet har Parrot egen förstärkare och då borde 10-högtalarsystemet (ännu värre om man har ljudpaket) upplevas som rätt platt? Har svårt att tänka mig att parrots lilla förstärkare som byggs för massa modeller har bättre kräm än Audis originalgrejer. Röststyrning har jag aldrig riktigt köpt oavsett om det är Apple, Audi (för det finns Audi original också) eller Parrot som byggt det. Apples storsatsning på SIRI blev väl ingen succe, trots att de är kända för göra sina funktioner väldigt bra. Vet inte hur mycket folk använder SIRI, jag har aldrig gjort det iallafall. Samma sak med röststyrning i bilen, få använder detta får jag en känsla av. Felkod behöver inte betyda att saker går sönder direkt, jag har under mina år med eftermonteringar aldrig varit med om något parrotsystem som inte skapat felkoder (när man läser av bilen med riktigt diagnostik verktyg). Om du har ett parrotkit installerat i din bil och vägarna förbi Karlstad kom in till oss så bjuder vi på en kopp kaffe och gör en felsökning, lovar dig att din bil känner av parrotsystemet! :)

Oavsett om de på BRL har vunnit SM i ljudtävlingar så betyder det inte att de kan något om ny bilelektronik & kodning (felkoder). Ljudbygget skulle väl nästan kunna byggas på ett 12v batteri också eftersom det oftast inte integrerar den i originalelektroniken alls, de byter ut hela systemet vanligtvis. Vilket är nästintill omöjligt i nyare Audi bilar med tanke på hur det är uppbyggt.
 
Senast ändrad:

Herrn

Ny medlem
Hej jag har inte satt in parroten i audin, men jag hade den sittandes i min skoda som min fru kör nu, och det fungerade klockrent, bra ljud med, röststyrningen i parroten fungerar jättebra, 1 gång på 50 som det blev fel, dessutom kan man prata på svenska med parroten, jag kör inte med iphone, utan android telefon, där av problemen med att audi inte visar låtar och kan inte styra låtval osv, jag använder tune2air i audin, men problemet kvarstår att man kan inte styra musiken via rattknapparna, men ringa kan jag efter som jag redan hade bluetooth i bilen orginal, men funderar på att sätta in parroten i audin i framtiden, men får se hur det blir med det, men får tacka för inbjudan till en kopp kaffe :), ha en god jul
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp