Vänstra halvljus sticker ner...

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Emil.Pers

Ny medlem
Hej!
Jag är ny på denna hemsida och jag är inte en sån expert på bilar men jag ska skriva så noggrant så möjligt.

Jo, jag har en Audi A4 2.0 -02. För ett tag sen blev det en liten krock så vänstra "lamphuset" slets ut. Jag lämnade in bilen till en plåtverkstad för att fixa skadorna och få ett helt nytt "lamphus". När allt var klart och jag hade bilen i några veckor märkte jag att regleringsmotorn inte funkade på vänstra sidan där dom hade bytt ut hela lamphuset. Lämnade in bilen igen och dom bytte ut motorn. Sen fungerade allting. Men nu har jag lagt märke till att varje gång jag startar bilen, ljuskontakten är på (0) så ser jag att vänstra halvljus sticker ner väldigt mycket, medans den högra lyser rakt fram helt normalt. Och när jag vrider ljuskontakten till (=D) så åker vänstra lampan upp till där den ska vara, och när jag vrider tillbaka ljuskontakten till (0) igen, så håller sig lampan kvar som den ska. När jag stänger av bilen och låter den vara t.ex över en natt så åker tydligen vänstra lampan ner igen!? Men lampan åker ner efter ett antal timmar, den gör inte det direkt jag har stängt av bilen. När plåtverkstan såg problemet så visste dom inte vad problemet var så dom skickade ner mig och bilen till Bilmetro så dom kunde kolla på det. Men även dom visste inte heller vad problemet är. Dom har inte sett något liknande, Dom provade att koppla bort batteriet och låta bilen stå över en helg. Dom trodde att dom hade löst problemet men det är fortfarande kvar. Någon här som vet problemet? Det är Halogenlampor, ingen automatjustering.

MVH
Emil
 
Märkligt har du kollat ljuset så att de står rätt inställda, känns felmonterat men då skulle det visa sig vid strålkastarinställning. Iofs ska ju vänster lampan ligga lite lägre än höger men inte märkbart och speciellt inte så som du förklarar att det bara händer när den stått några timmar. Om du kopplar bort batteriet går den ner till lägsta nivå eller är det bara när den står några timmar?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp