Nu vet jag inte exakt vad detta är för prylar , men du borde kunna läsa ut felkoder.
Skriv gärna vad det är för bil och årsmodell också. Underlättar om någon sitter på eventuella tips.
/Hälsningar Claes
För att vara helt säker på vad som gäller så bör du kolla med återförsäljaren. De ska kunna se vilken sorts uppkoppling som bilen är utrustad med.
Men enligt denna lista så borde du "klara" dig :
https://carup.se/lista-bilar-som-snart-tappar-varme-och-sos-i-3g-kaoset/
/Hälsningar Claes
Nix, behöver inte skriva in något tryck. Efter att jag har bekräftat att det är rätt tryck så ligger ABS givarna och kontrollerar eventuella förändringar.
Vad står det i instruktionsboken?
/Hälsningar Claes
På min Golf pumpar jag däcken till det tryck som ska vara, och sedan bekräftar jag det i menyn. Klart.
Borde stå något i instruktionsboken kan jag tycka.
Har fått för mig att alla VAG har samma system.
/Hälsningar Claes
Har testat själv med en ELM327 för några år sedan och konstaterade att de gratisappar som jag testade var ungefär lika dåliga allihop.
Slutade med att jag köpte en OBDELEVEN.
Kostar visserligen lite mer, men väl värd pengarna, och mycket bättre för blodtrycket...
/Hälsningar Claes
Ett långskott. Jag har ingen aning om "vridmojen" för instrument och kupébelysning är en reostat (typ vridmotstånd) eller om det är modernare pryttlar. Hur som helst så kan du testa, om du inte redan har gjort det, att vrida den fram och tillbaka i ändlägena för att få bort eventuell oxid.
Men...
Det stående mantrat när det gäller felsökning på moderna bilar är att läsa ut felkoder, även om de inte brukar säga hela sanningen.
Men det kan förhoppningsvis peka i vilket härad problemet kan ligga.
Sedan är det aldrig fel att sätta batteriet på en ordentlig laddning, gärna ett dygn, för att...